In de hemel is geen bier daarom drink ik het ook maar niet hier!

2 april 2013 - Bonaire, Nederlandse Antillen

He ho lets go!

Zo daar gaan we weer, allerlei gedachten op een rij zetten zodat jullie een beetje een idee krijgen van wat mij bezighoud. Terwijl ik dit in alle rust aan het typen ben is het bij jullie dik 5 uur ‘s morgens! Tja 6 uur tijdsverschil het is niet niks.

Daarnaast is op dit eiland wonen ook niet niets. Ver ver van de mensen van wie je houdt zeker als daar van alles plaatsvindt. Kampvuur in de woonkamer van je huisje in Leeuwarden. En of ik daar even van geschrokken ben. Gelukkig maken Femke en Jillian het goed. Dit gaat natuurlijk niet over mijn leven hier maar is nog steeds wel een deel van mijn leven.

Momenteel zijn er 5 mannen op het centrum, het begint al meer op een groep te lijken. Wel komen hier en daar nog een paar pittige diensten voor maar dat is niet zo gek. Hoort erbij! Een pittige dienst kan voor mij betekenen conflicten met verbale agressie of een dienst waar ik allerlei dingen moet regelen met gasten naar het ziekenhuis moet ect. Dat is hier ook heel anders dan in Nederland je hoeft geen afspraak te maken je kan gewoon langs gaan. Wat ook bij mijn diensten hoort zijn de spelletjes mens erger je niet, domino en 4 op een rij. Helaas zijn hun al zo getraind dat ik het niet meer kan winnen. Ik probeer ze andere spellen te laten kiezen zodat ik nog enig sinds kans maak maar meestal is dat tevergeefs;) Het spelen van spellen is goed om even ontspannen met hun bezig te zijn. Meestal is de sfeer dan al gauw goed en wordt er fanatiek gedobbeld.

Het is mooi om te zien hoe gasten kunnen veranderen en in staat zijn om hun boosheid beter te communiceren of zich laten dopen. Zoals afgelopen week zijn er twee gasten gedoopt in de zee. Dat is weer eens wat anders dan een plensje water over het gezicht van een baby’tje. Als je je wilt laten dopen is dat geen probleem we zoeken wel een gaatje het kan in het weekend maar ook door de week, aldus de pastor. Waarom moeilijk denken als het ook makkelijk kan!

Naast de mannen op het centrum zijn er ook mannen die alleen op arbeidstraining komen zo doe ik wedstrijdje spreekwoorden met een van de mannen. Van de week dacht hij ook een spreekwoord te hebben gevonden: “in de hemel is geen bier daarom drinken we het hier” Ik moest wel even hard grijzen toen hij dat zij! Nou op Krusada niet hoor;)

Afgelopen weekend was Jitske bij mij, zo he wel 20 minuten vliegen vanaf Curacao! Jitske heeft dit weekend niet alleen Bonaire bezocht maar ook klein Bonaire en de onderwaterwereld van Bonaire. Ik daar in tegen houdt het bij het droge. Dat duiken, weet nog niet of ik dat ga doen. Maar toen we zaten te kijken bij de Kitesurfers begon het wel te kriebelen wie weet dat ik nog eens een les ga nemen.

Wel is het nu (volgens mij) windseizoen dus alles is eigenlijk moeilijk om te leren met zoveel wind. Mijn surflessen van mijn nieuwe vriendin Elles zijn daardoor ook op een laag pitje komen te staan. Wat ik wel ontdekt heb is de kringloop op Bonaire. Fantastische shop goedkoop spulletjes voor mijn kamer kopen en een echte Bonairiaans jumpsoot is er gekocht!

Kop op mensen in de winter nog ff en jullie hebben lente! Bij mij is het natuurlijk nog steeds zomer! Tot dan..

Ayo, Bedishon Nicolien

1. Bernita:
    x
  2. Jillian:
    3 april 2013
    Leuk om weer wat te lezen meis!! Fijn dat er meer clienten zijn, dat maakt het misschien wel wat leuker. Hier alles goed in huis hoor, donderdag komt de schadeinspecteur. Tot over 6,5 week! Leuk!
  3. Renske:
    Laiverd ik mis je!
    Gelukkig kan ik hier wat over je lezen.
    Geniet, werkse en tot gauw. (kom je al weer bijna thuis? :(
    Loveyou. xxxx
  4. Jessica:
    3 april 2013
    Hoi, wat een super-ervaringen doe je daar op. (denk om de bagagelimiet, voor de terugreis - anders worden al die koopjes toch wel erg duur hoor...)
    geniet ervan!
    Jessica, VWNN
  5. Grytsje:
    3 april 2013
    Leuk om te lezen meid! Volgende keer verwacht ik een mooi spreekwoord van jou;) Ik mis je en dikke kus!!XX
  6. Joanneke:
    4 april 2013
    Lieve Nicolien,
    Wat fijn dat je ons (daarmee bedoel ik ook de groeigroep), zo op de hoogte houdt. Je bent een topper. En wat doe je mooie en goede dingen. Over een paar uurtjes gaan wij avondeten en zullen we (weer) voor je bidden.

Liefs Joanneke
  7. Janneke:
    4 april 2013
    Nicolien,

Leuk om te lezen hoe het je daar vergaat en wat je zoal allemaal doet! Super om de foto's even te kunnen bekijken:) Het is prachtig daar en vast veel lieve mensen!
    Dikke knuffel!!!
  8. Roos:
    6 april 2013
    Hé lieve Nico! Leuk om te lezen, het spreekwoord vindt ik echt geweldig!! haha hier thuis komt Martinus vaak met grappige spreekwoorden van Nederlands naar Engels vertaald en dan heel letterlijk; 'make that the cat wise'.
    Is 'de chinees' er ook nog? Daar haalden wij altijd onze koopjes een soort action zeg maar. Veel plezier daar nog!! Niet teveel denken aan NL hoor..voor je het weet ben je weer terug ;) X
  9. Leens:
    8 april 2013
    op Bonaire is geen bier, daarom drink ik het wel hier....:) ik drink wel dubbel ok? heerlijk weer ff bij te lezen! Ik heb zo ook echt zin in de zomer met al die zonnige verhalen! Jaloers op de spelletjes die je moet doen ben ik dan weer niet...:P he, spreek u later! x
  10. Mihret:
    9 april 2013
    Hallo Nicolien
    how are you ,and how is job I had you got a good job.
    I'm very happy i'm saying be strong and workhad when will you come back? I have see you are very nice foto.

met hartelijke groet,
    Mihret en Ribika en Wondsen