Stewardess in een trein?

22 juli 2013 - Bonaire, Nederlandse Antillen

Hoi iedereen,

Het is altijd zomer, nu eindelijk ook bij jullie in Nederland. Wat fijn zeg!
Op Bonaire begint het intussen ook wat warmer te worden, niet dat dit nodig was maar toch gebeurd het. Het scheelt dat ik er al aardig aan gewend ben maar het is iets benauwder overdag. Echt in de zon wil je dan niet wezen. De jongeren van Atletisch in Action doen dit wel. Ze werken hard aan een muziektent die aanstaande vrijdag wordt geopend. Mooi dat ze zich willen inzetten, wat een karwei.
 Ik heb niet heel veel met hen te maken maar vindt het wel leuk dat ze er zijn.

Morgen heb ik een teamdag (zeilen), het team is aardig verkleind. Een van mijn collega’s is plotseling ontslagen. En aanstaande week gaat een van mijn collega’s voor een maand naar Nederland. Dus dat wordt flink aan de bak. De 6 mannen die wonen op het mannencentrum zijn er nu allemaal al wat langer. Dit maakt ze tot een hechte groep. Al kunnen ze nog een hoop leren om hun irritaties en problemen met elkaar te bespreken. Gelukkig hebben ze een klaaguurtje op vrijdagochtend waarin ze al hun irritaties kwijt kunnen. Dit uur wordt vaak ook gebruikt om te klagen over ons als medewerkers, ik vind het soms jammer dat ze zich zo willen verzetten tegen de regels. Dat houdt ze af van hun eigen doel en programma. Positief is dat een van de gasten (cliënten) zich afgelopen zaterdag heeft laten dopen. Mooi om dit mee te maken, hij is vrij radicaal door de Bijbel heel letterlijk te nemen, dit kan soms lastig zijn als je met hem in gesprek raakt. Soms denk ik ook dat het een stukje niveau is dat ze het moeilijk vinden om verbanden te leggen en allerlei dingen de Bijbel maar ook dagelijkse dingen zeer letterlijk nemen.

De mannen herinneren me er bijna dagelijks aan dat ik bijna weg ga. Nicolien wanneer ga je ook al weer weg? (26 aug) En wanneer kom je dan weer terug? Wat wil je dan doen in Nederland dat hier niet kan? Wil je soms stewardess worden in een trein?  Ze hebben hier natuurlijk geen treinen dus hoe noem je dan iemand die de kaartjes controleert. Ik heb er hard om gelachen. Hun uitspraken blijven me verbazen! Ik kan echt genieten van kleine contact momenten bijv. vanmiddag gingen we op sport naar fitness waar ik met een cliënt net deed of hij er niet bij hoorde. “wat betekend Krusada” ik: “kruispunt” Hij: “waar zit dat precies”Ik: Op lagoen”Hij: “oh, kunt u me misschien een lift geven” En dan zie je de mensen om ons heen kijken. Leuk!

Als ik terug kijk op mijn laatste weken is dit voor mij wel een pittige tijd geweest doordat er veel binnen het team speelde. Daarnaast is mijn mentorgast is vertrokken vanaf het centrum. Zijn dingen gebeurd waardoor ik mijn enthousiasme een beetje verloor. Op dit moment probeer ik er nog echt nog even voor te gaan, ik wil het goed afsluiten en mijn energie niet laten gaan door wat er gebeurd is.  Helpend daarbij is om lekker afleiding ook te zoeken in de mooie dingen van dit eiland. Vooral het National Park vind ik erg mooi!!

Enjoy youre summer!

Nicolien

1. Jillian:
    23 juli 2013
    Hee meis! Leuk dat je weer wat hebt geschreven! Jaaaa echt bizar dat je al bijna terug komt! Zin in!!! Geniet nog even van je tijd daar. Liefs, Jillian
  2. Roos:
    23 juli 2013
    Leuk om te lezen! Fijn om je bijna weer te zien!! Wil graag bijpraten!! Begin september vlieg ik naar Brazil dus we gaan elkaar nog net een paar dagen zien! Geweldige opmerkingen van de gasten altijd!! Geniet nog even en idd probeer het goed af te sluiten. Liefs Roos
  3. Leens:
    23 juli 2013
    Kom maar snel terug hoor, van mij mag je :) leuk om weer wat van de dagelijkse beslommeringen te lezen!!
  4. Jitske:
    27 juli 2013
    Yeaaaaah, bijna weer terug in het "mooie" Nederland. Leuk verhaal, ga nog even lekker knallen en genieten. Sterkte met afscheid nemen en we zien elkaar snel! Ayoo Dushi.